Πιλοτική ταξινόμηση βάμβακος σε 50.000 δείγματα φετινής σοδειάς

  12/09/2013

Στόχος της συνεδρίασης της Διακλαδικής Βάμβακος είναι να δημιουργηθεί ένα brand name για το ελληνικό βαμβάκι.Τον «πιλότο» με βάση τον οποίο θα γίνεται η κατηγοριοποίηση του παραγόμενου βαμβακιού, με βάση την ποιότητα της ίνας, θα εκπονήσει από φέτος το Ινστιτούτο Βάμβακος της Καρδίτσας και ο ερευνητής Μοχάμεντ Νταράουσε.

Στόχος της συνεδρίασης της Διακλαδικής Βάμβακος είναι να δημιουργηθεί ένα brand name για το ελληνικό βαμβάκι.
Αυτό συμφωνήθηκε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Διακλαδικής Βάμβακος την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα, με απώτερο σκοπό να δημιουργηθεί ένα brand name για το ελληνικό βαμβάκι, όπως είναι το «Egyptian Cotton», σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος της Οργάνωσης, Νίκος Σκοπιανός.
«Πρώτα θα δούμε αν μπορεί να πετύχει μία τέτοια κατηγοριοποίηση και αν μας συμφέρει και μετά θα προχωρήσουμε», εξήγησε, αφού η εξαιρετική ποιότητα στο βαμβάκι είναι δυσεύρετη σε όλο τον κόσμο και χρειάζεται πολλή προσπάθεια από την πλευρά του παραγωγού.
Να σημειωθεί ότι η Διακλαδική αποφάσισε να συγχρηματοδοτήσει το ερευνητικό project του Ινστιτούτου Βάμβακος.
Συζήτηση έγινε και για τις τιμές εκκίνησης της φετινής χρονιάς: «Επικράτησε η άποψη ότι οι τιμές θα ξεκινήσουν ανάμεσα στα 45 με 48 λεπτά το κιλό, ενώ πιστεύω ότι θα έπρεπε να ξεπεράσουμε έστω το ψυχολογικό όριο των 50 λεπτών για τον παραγωγό, προκειμένου να τον ενθαρρύνουμε, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει τέτοια διάθεση από το εμπόριο», μας είπε ο κ. Σκοπιανός και συμπλήρωσε ότι τα χαρακτηριστικά της αγοράς είναι ότι, πρώτο και βασικό, «το προϊόν δεν θα έχει πρόβλημα στη διάθεσή του, με αρνητικά στοιχεία την προβληματική αιγυπτιακή αγορά και την προ 20ημέρου υποβάθμιση της τουρκικής λίρας κατά 20%, που καθιστά το προϊόν ακόμα ακριβότερο για τους Τούρκους κλώστες. Στην πορεία, βεβαίως, κανείς δεν ξέρει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα».









Πηγή: www.agronews.gr