«Οι
γεωτεχνικοί δημόσιοι υπάλληλοι στερούνται σήμερα τη δυνατότητα να
προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο φυσικό χώρο εργασίας τους που είναι η
ύπαιθρος, για να έχουν κάποιοι άλλοι υπάλληλοι τη δυνατότητα να
προσθέτουν παράτυπα εισόδημα από μετακινήσεις που είτε δεν χρειάζονται,
είτε δεν κάνουν»
. Αυτό αναφέρει σε πρόσφατη επιστολή του, το ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης οι γεωτεχνική στην ίδια ανακοίνωση αναφέρουν ακόμα ότι «αδικία αποτελεί και το γεγονός ότι ενώ εκδόθηκε από το Γεν. Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης η σχετική απόφαση για την υπέρβαση των εκτός έδρας μετακινήσεων κατά είκοσι (20) ημέρες για τους γεωτεχνικούς δημοσίους υπαλλήλους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και πολλοί από αυτούς πραγματοποίησαν αυτές τις μετακινήσεις με το ΙΧ αυτοκίνητό τους, αποφασίστηκε, τελικά, να μην πληρωθούν αυτές τις κινήσεις γιατί δεν εκδόθηκε η προβλεπόμενη ΚΥΑ».
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του ΓΕΩΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας:
Η αποδοτική λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και ιδιαιτέρως στα παραγωγικά Υπουργεία, όπως είναι το ΥΠΑΑΤ, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την έξοδο της χώρας από την πρωτοφανή κρίση στην οποία έχει βυθισθεί.
Είναι γνωστό ότι η έλλειψη επαρκούς γεωτεχνικού επιστημονικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα, μετά τη συνεχή συρρίκνωση των τελευταίων ετών, αποτελεί σημαντικό περιοριστικό παράγοντα στην αγροτική ανάπτυξη της χώρας. Δεν έχει γίνει, όμως, αντιληπτό ότι από ορισμένες λανθασμένες κυβερνητικές επιλογές των τελευταίων ετών έχει καταστεί αναποτελεσματικό και το υπάρχων μειωμένο προσωπικό.
Συγκεκριμένα, με τη ψήφιση του ν. 3833/10 (ΦΕΚ 40 Α/15-3-2010), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μειώθηκε η δυνατότητα μετακίνησης εκτός έδρας των γεωτεχνικών δημοσίων υπαλλήλων από τις εκατόν ογδόντα (180) ημέρες κατ΄ έτος στις μόλις εξήντα (60) ημέρες κατ΄ έτος, ενώ ταυτόχρονα και το όριο για την είσπραξη της ημερήσιας αποζημίωσης αυξήθηκε από την απόσταση των δέκα (10) χιλιομέτρων στην απόσταση των σαράντα (40) χιλιομέτρων. Η «προκρούστεια λογική» του ν. 3833/10 μείωσε προσωρινά τις δημόσιες δαπάνες, ταυτόχρονα, όμως, απομάκρυνε τους γεωτεχνικούς (γεωπόνους, δασολόγους, κτηνιάτρους, γεωλόγους και ιχθυολόγους) από το φυσικό τους επαγγελματικό χώρο (που δεν είναι τα γραφεία των πόλεων) με ανυπολόγιστες αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, στη δημόσια υγεία και στην αξιοπιστία της χώρας απέναντι στην ΕΕ και στον υπόλοιπο κόσμο.
Ο μεγάλος παραλογισμός, όμως, του ελληνικού δημοσίου είναι ότι τις εξήντα (60) μετακινήσεις εκτός έδρας που δικαιούνται οι γεωτεχνικοί, δικαιούνται και όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι, ανεξαρτήτως ειδικότητας και ανάγκης μετακίνησης και συνεπώς, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει κατάχρηση αυτού του δικαιώματος με τη μορφή εισοδηματικής στήριξης σε όσους δεν έχουν πραγματικό λόγο να μετακινηθούν. Δηλαδή, με λίγα λόγια, οι γεωτεχνικοί δημόσιοι υπάλληλοι στερούνται σήμερα τη δυνατότητα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο φυσικό χώρο εργασίας τους που είναι η ύπαιθρος, για να έχουν κάποιοι άλλοι υπάλληλοι τη δυνατότητα να προσθέτουν παράτυπα εισόδημα από μετακινήσεις που είτε δεν χρειάζονται, είτε δεν κάνουν.
Και ο παραλογισμός συνεχίζεται, καθώς στην αρχή του κάθε έτους υπάρχει ένα σημαντικό χρονικό κενό μέχρι να ξεκινήσει η δυνατότητα έκδοσης εντολών μετακίνησης εκτός έδρας (πρέπει να προηγηθεί η ανάληψη της δαπάνης του εγκεκριμένου προϋπολογισμού). Ειδικότερα, εφέτος, οι Προϊστάμενοι των Δ/νσεων Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής στις περιφερειακές ενότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας άρχισαν να εκδίδουν εντολές μετακίνησης εκτός έδρας από τις 29 Μαρτίου 2012 και μετά!! Για να λειτουργήσουν, όμως, τα σφαγεία και για να πραγματοποιηθούν οι εξαγωγές των αγροτικών μας προϊόντων, ένα πλήθος γεωτεχνικών δημοσίων υπαλλήλων μετακινήθηκαν παράτυπα από την 1-1-2012 μέχρι την 29-3-2012. Με το νέο, όμως, δρακόντειο πειθαρχικό δίκαιο που θεσπίστηκε με τη ψήφιση του ν. 4093/2012 (ΦΕΚ Α΄ 222) θα είναι πολύ δύσκολο και άδικο να αποδεχθούν οι γεωτεχνικοί δημόσιοι υπάλληλοι να επιτελέσουν παράτυπα τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα στις αρχές του έτους 2013. Εάν δεν λυθεί άμεσα το πρόβλημα, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η παραγωγική και εξαγωγική διαδικασία να διακοπεί στις αρχές του 2013 με ανυπολόγιστες συνέπειες για την εθνική μας οικονομία.
Παραλογισμό και αδικία αποτελεί και το γεγονός ότι ενώ εκδόθηκε από το Γεν. Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης η σχετική απόφαση για την υπέρβαση των εκτός έδρας μετακινήσεων κατά είκοσι (20) ημέρες για τους γεωτεχνικούς δημοσίους υπαλλήλους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και πολλοί από αυτούς πραγματοποίησαν αυτές τις μετακινήσεις με το ΙΧ αυτοκίνητό τους, αποφασίστηκε, τελικά, να μην πληρωθούν αυτές τις κινήσεις γιατί δεν εκδόθηκε η προβλεπόμενη από το άρθρο 27 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226) ΚΥΑ.
Άμεση λύση στα ανωτέρω προβλήματα, θα αποτελέσει η νομοθετική ρύθμιση για την αύξηση του ανώτατου ορίου των επιτρεπόµενων κατ’ έτος ηµερών για μετακινήσεις εκτός έδρας των γεωτεχνικών δημοσίων υπαλλήλων, όπως έχει, ήδη, υλοποιηθεί για τους υπαλλήλους άλλων Υπουργείων, για τα πληρώματα του ΕΚΑΒ και για τους συναδέλφους γεωτεχνικούς που εργάζονται στον ΕΛΓΑ, στον ΟΠΕΚΕΠΕ και στον ΕΛΓΟ «Δήμητρα». Σημαντική παράμετρο αποτελεί και το ύψος της αποζημίωσης, η οποία θα πρέπει να είναι ισότιμη για όλους τους επιστημονικούς κλάδους (μηχανικούς, γεωτεχνικούς των διαχειριστικών αρχών και του ΥΠΕΚΑ κ.α.) και να καθιστά οικονομικά βιώσιμη τη μετακίνηση των πενιχρά αμειβόμενων υπαλλήλων (η προ δεκαετίας καθορισθείσα αποζημίωση των 0,15 λεπτών ανά χιλιόμετρο δεν επαρκεί σήμερα ούτε για τις βενζίνες των ΙΧ αυτοκινήτων). Απώτερος στόχος της διοίκησης, όμως, για να εξαφανισθούν οι στρεβλώσεις του σήμερα και του χθες, οφείλει να είναι η κάλυψη όλων των γεωτεχνικών υπηρεσιών με κρατικά ΔΧ αυτοκίνητα και η θέσπιση ενός επιδόματος μετακινήσεων εκτός έδρας για όσους υπαλλήλους μετακινούνται σε τακτική βάση εντός νομού λόγω αντικειμένου.
Επιπροσθέτως και όσον αφορά στους ποιοτικούς και φυτοϋγειονομικούς ελέγχους των φυτών, των φυτικών προϊόντων και των μεταποιημένων, καθώς και τους ελέγχους των ζωοτροφών, ζώων και ζωικών προϊόντων (σε σφαγεία και πτηνοσφαγεία) για την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων και των εξαγωγών που διενεργούνται μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου φορέα και για τους οποίους απασχολούνται γεωτεχνικοί (γεωπόνοι και κτηνίατροι) εκτός κανονικού ωραρίου κατά τις εργάσιμες ημέρες, αλλά και κατά τις εξαιρέσιμες αργίες και τις Κυριακές, όπως γνωρίζετε εισπράττονται τέλη (με διπλότυπα τύπου Β της Δ.Ο.Υ.) για τον ΚΑΕ 3536 και αφορούν στην αποζημίωση και στα οδοιπορικά έξοδα των ελεγκτών – επιθεωρητών γεωτεχνικών.
Από τον Σεπτέμβριο του 2011, όμως, η υπ’ αριθμ. 2/59167/0026/18-8-2011 (ΦΕΚ Β΄1986) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κατάργησε τον ΚΑΕ 0567, που αφορούσε στο σύνολο των εξόδων για τις πληρωμές των ελεγκτών – επιθεωρητών γεωτεχνικών (η αποζημίωση τους θα δίνονταν με χρηματικά εντάλματα). Από τότε οι γεωτεχνικοί συνεχίζουν να εισπράττουν τα τέλη από τους φορείς – ιδιώτες για τον ΚΑΕ 3536 και να τα αποδίδουν στις κατά τόπους Δ.Ο.Υ., αλλά αυτοί δεν μπορούν να εισπράξουν την αποζημίωσή τους, παρότι χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα και καταβάλουν το κόστος των καυσίμων με δικά τους έξοδα (χωρίς να υπολογίσουμε τη συντήρηση και την αποσβεσταία αξία).
Κατά το χρονικό αυτό διάστημα των τελευταίων 16 μηνών εκδόθηκε μία Κ.Υ.Α, με αριθμ. 2/24078/0022/29-3-2012 (ΦΕΚ Β΄ 990) και μια διευκρινιστική εγκύκλιος με αριθμ. πρωτ. 136/588/21-5-2012 που αφορούσαν στον καθορισμό αποζημίωσης για τους ελέγχους και έδιναν οδηγίες για την καταβολή αυτής της αποζημίωσης, αλλά παρά ταύτα έκτοτε δεν έγινε τίποτα. Οι γεωτεχνικοί συνεχίζουν να εργάζονται υπερωριακά, συνεχίζουν να εισπράττουν τα τέλη από τους ιδιώτες για το κράτος και το κράτος εξακολουθεί να μην τους αποδίδει τις νόμιμες αποζημιώσεις τους (υπερωριακή εργασία και οδοιπορικά). Ειδικότερα δε για τους κτηνιάτρους που αναγκάζονται να εργαστούν νυχθημερόν στα σφαγεία κατά τις περιόδους αιχμής, η καθορισθείσα από τις ανωτέρω αποφάσεις ημερήσια αποζημίωση δεν είναι ανάλογη των ωρών απασχόλησής τους, αλλά έχει ως ανώτατο όριο τα 60,00 € μεικτά, ακόμα και αν ο δικαιούχος εργαστεί για πολλές ώρες στην εγκατάσταση.
Αναρωτιόμαστε εάν υπάρχει άραγε άλλη ομάδα εργαζομένων στην Ελλάδα που να εργάζεται εκτός κανονικού ωραρίου, τις αργίες και τις Κυριακές, που να εισπράττει χρήματα από τους ιδιώτες για αυτήν την υπερωριακή εργασία ως ανταποδοτικά τέλη, που οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους για αυτή την υπερωριακή εργασία και παρ΄ όλα αυτά τα εισπραχθέντα χρήματα ποτέ δεν φτάνουν σε αυτούς γιατί το κράτος τους τα παίρνει όλα (με ποιο δικαίωμα και με ποια νόμιμη διαδικασία;). Η ιστορία αυτή αγγίζει την σφαίρα του παραλόγου γιατί οι γεωτεχνικοί ελεγκτές – επιθεωρητές δεν ζητάνε επιδόματα και χρήματα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αλλά τα νόμιμα χρηματικά ποσά που τους πληρώνουν οι φορείς – ιδιώτες για την εργασία που προσφέρουν.
Περιμένουμε ότι η παρούσα Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΑΤ θα δώσει άμεσα λύση για την είσπραξη και απόδοση των πρόσθετων τελών στους δικαιούχους γεωτεχνικούς που είναι απλήρωτοι και συνεχίζουν να εργάζονται εδώ και 16 μήνες, ώστε να μη συνεχίζεται η παράλογη και παράνομη αυτή διαδικασία.
. Αυτό αναφέρει σε πρόσφατη επιστολή του, το ΓΕΩΤΕΕ Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης οι γεωτεχνική στην ίδια ανακοίνωση αναφέρουν ακόμα ότι «αδικία αποτελεί και το γεγονός ότι ενώ εκδόθηκε από το Γεν. Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης η σχετική απόφαση για την υπέρβαση των εκτός έδρας μετακινήσεων κατά είκοσι (20) ημέρες για τους γεωτεχνικούς δημοσίους υπαλλήλους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και πολλοί από αυτούς πραγματοποίησαν αυτές τις μετακινήσεις με το ΙΧ αυτοκίνητό τους, αποφασίστηκε, τελικά, να μην πληρωθούν αυτές τις κινήσεις γιατί δεν εκδόθηκε η προβλεπόμενη ΚΥΑ».
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του ΓΕΩΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας:
Η αποδοτική λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και ιδιαιτέρως στα παραγωγικά Υπουργεία, όπως είναι το ΥΠΑΑΤ, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την έξοδο της χώρας από την πρωτοφανή κρίση στην οποία έχει βυθισθεί.
Είναι γνωστό ότι η έλλειψη επαρκούς γεωτεχνικού επιστημονικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα, μετά τη συνεχή συρρίκνωση των τελευταίων ετών, αποτελεί σημαντικό περιοριστικό παράγοντα στην αγροτική ανάπτυξη της χώρας. Δεν έχει γίνει, όμως, αντιληπτό ότι από ορισμένες λανθασμένες κυβερνητικές επιλογές των τελευταίων ετών έχει καταστεί αναποτελεσματικό και το υπάρχων μειωμένο προσωπικό.
Συγκεκριμένα, με τη ψήφιση του ν. 3833/10 (ΦΕΚ 40 Α/15-3-2010), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μειώθηκε η δυνατότητα μετακίνησης εκτός έδρας των γεωτεχνικών δημοσίων υπαλλήλων από τις εκατόν ογδόντα (180) ημέρες κατ΄ έτος στις μόλις εξήντα (60) ημέρες κατ΄ έτος, ενώ ταυτόχρονα και το όριο για την είσπραξη της ημερήσιας αποζημίωσης αυξήθηκε από την απόσταση των δέκα (10) χιλιομέτρων στην απόσταση των σαράντα (40) χιλιομέτρων. Η «προκρούστεια λογική» του ν. 3833/10 μείωσε προσωρινά τις δημόσιες δαπάνες, ταυτόχρονα, όμως, απομάκρυνε τους γεωτεχνικούς (γεωπόνους, δασολόγους, κτηνιάτρους, γεωλόγους και ιχθυολόγους) από το φυσικό τους επαγγελματικό χώρο (που δεν είναι τα γραφεία των πόλεων) με ανυπολόγιστες αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, στη δημόσια υγεία και στην αξιοπιστία της χώρας απέναντι στην ΕΕ και στον υπόλοιπο κόσμο.
Ο μεγάλος παραλογισμός, όμως, του ελληνικού δημοσίου είναι ότι τις εξήντα (60) μετακινήσεις εκτός έδρας που δικαιούνται οι γεωτεχνικοί, δικαιούνται και όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι, ανεξαρτήτως ειδικότητας και ανάγκης μετακίνησης και συνεπώς, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει κατάχρηση αυτού του δικαιώματος με τη μορφή εισοδηματικής στήριξης σε όσους δεν έχουν πραγματικό λόγο να μετακινηθούν. Δηλαδή, με λίγα λόγια, οι γεωτεχνικοί δημόσιοι υπάλληλοι στερούνται σήμερα τη δυνατότητα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο φυσικό χώρο εργασίας τους που είναι η ύπαιθρος, για να έχουν κάποιοι άλλοι υπάλληλοι τη δυνατότητα να προσθέτουν παράτυπα εισόδημα από μετακινήσεις που είτε δεν χρειάζονται, είτε δεν κάνουν.
Και ο παραλογισμός συνεχίζεται, καθώς στην αρχή του κάθε έτους υπάρχει ένα σημαντικό χρονικό κενό μέχρι να ξεκινήσει η δυνατότητα έκδοσης εντολών μετακίνησης εκτός έδρας (πρέπει να προηγηθεί η ανάληψη της δαπάνης του εγκεκριμένου προϋπολογισμού). Ειδικότερα, εφέτος, οι Προϊστάμενοι των Δ/νσεων Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής στις περιφερειακές ενότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας άρχισαν να εκδίδουν εντολές μετακίνησης εκτός έδρας από τις 29 Μαρτίου 2012 και μετά!! Για να λειτουργήσουν, όμως, τα σφαγεία και για να πραγματοποιηθούν οι εξαγωγές των αγροτικών μας προϊόντων, ένα πλήθος γεωτεχνικών δημοσίων υπαλλήλων μετακινήθηκαν παράτυπα από την 1-1-2012 μέχρι την 29-3-2012. Με το νέο, όμως, δρακόντειο πειθαρχικό δίκαιο που θεσπίστηκε με τη ψήφιση του ν. 4093/2012 (ΦΕΚ Α΄ 222) θα είναι πολύ δύσκολο και άδικο να αποδεχθούν οι γεωτεχνικοί δημόσιοι υπάλληλοι να επιτελέσουν παράτυπα τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα στις αρχές του έτους 2013. Εάν δεν λυθεί άμεσα το πρόβλημα, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η παραγωγική και εξαγωγική διαδικασία να διακοπεί στις αρχές του 2013 με ανυπολόγιστες συνέπειες για την εθνική μας οικονομία.
Παραλογισμό και αδικία αποτελεί και το γεγονός ότι ενώ εκδόθηκε από το Γεν. Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης η σχετική απόφαση για την υπέρβαση των εκτός έδρας μετακινήσεων κατά είκοσι (20) ημέρες για τους γεωτεχνικούς δημοσίους υπαλλήλους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και πολλοί από αυτούς πραγματοποίησαν αυτές τις μετακινήσεις με το ΙΧ αυτοκίνητό τους, αποφασίστηκε, τελικά, να μην πληρωθούν αυτές τις κινήσεις γιατί δεν εκδόθηκε η προβλεπόμενη από το άρθρο 27 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226) ΚΥΑ.
Άμεση λύση στα ανωτέρω προβλήματα, θα αποτελέσει η νομοθετική ρύθμιση για την αύξηση του ανώτατου ορίου των επιτρεπόµενων κατ’ έτος ηµερών για μετακινήσεις εκτός έδρας των γεωτεχνικών δημοσίων υπαλλήλων, όπως έχει, ήδη, υλοποιηθεί για τους υπαλλήλους άλλων Υπουργείων, για τα πληρώματα του ΕΚΑΒ και για τους συναδέλφους γεωτεχνικούς που εργάζονται στον ΕΛΓΑ, στον ΟΠΕΚΕΠΕ και στον ΕΛΓΟ «Δήμητρα». Σημαντική παράμετρο αποτελεί και το ύψος της αποζημίωσης, η οποία θα πρέπει να είναι ισότιμη για όλους τους επιστημονικούς κλάδους (μηχανικούς, γεωτεχνικούς των διαχειριστικών αρχών και του ΥΠΕΚΑ κ.α.) και να καθιστά οικονομικά βιώσιμη τη μετακίνηση των πενιχρά αμειβόμενων υπαλλήλων (η προ δεκαετίας καθορισθείσα αποζημίωση των 0,15 λεπτών ανά χιλιόμετρο δεν επαρκεί σήμερα ούτε για τις βενζίνες των ΙΧ αυτοκινήτων). Απώτερος στόχος της διοίκησης, όμως, για να εξαφανισθούν οι στρεβλώσεις του σήμερα και του χθες, οφείλει να είναι η κάλυψη όλων των γεωτεχνικών υπηρεσιών με κρατικά ΔΧ αυτοκίνητα και η θέσπιση ενός επιδόματος μετακινήσεων εκτός έδρας για όσους υπαλλήλους μετακινούνται σε τακτική βάση εντός νομού λόγω αντικειμένου.
Επιπροσθέτως και όσον αφορά στους ποιοτικούς και φυτοϋγειονομικούς ελέγχους των φυτών, των φυτικών προϊόντων και των μεταποιημένων, καθώς και τους ελέγχους των ζωοτροφών, ζώων και ζωικών προϊόντων (σε σφαγεία και πτηνοσφαγεία) για την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων και των εξαγωγών που διενεργούνται μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου φορέα και για τους οποίους απασχολούνται γεωτεχνικοί (γεωπόνοι και κτηνίατροι) εκτός κανονικού ωραρίου κατά τις εργάσιμες ημέρες, αλλά και κατά τις εξαιρέσιμες αργίες και τις Κυριακές, όπως γνωρίζετε εισπράττονται τέλη (με διπλότυπα τύπου Β της Δ.Ο.Υ.) για τον ΚΑΕ 3536 και αφορούν στην αποζημίωση και στα οδοιπορικά έξοδα των ελεγκτών – επιθεωρητών γεωτεχνικών.
Από τον Σεπτέμβριο του 2011, όμως, η υπ’ αριθμ. 2/59167/0026/18-8-2011 (ΦΕΚ Β΄1986) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κατάργησε τον ΚΑΕ 0567, που αφορούσε στο σύνολο των εξόδων για τις πληρωμές των ελεγκτών – επιθεωρητών γεωτεχνικών (η αποζημίωση τους θα δίνονταν με χρηματικά εντάλματα). Από τότε οι γεωτεχνικοί συνεχίζουν να εισπράττουν τα τέλη από τους φορείς – ιδιώτες για τον ΚΑΕ 3536 και να τα αποδίδουν στις κατά τόπους Δ.Ο.Υ., αλλά αυτοί δεν μπορούν να εισπράξουν την αποζημίωσή τους, παρότι χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα και καταβάλουν το κόστος των καυσίμων με δικά τους έξοδα (χωρίς να υπολογίσουμε τη συντήρηση και την αποσβεσταία αξία).
Κατά το χρονικό αυτό διάστημα των τελευταίων 16 μηνών εκδόθηκε μία Κ.Υ.Α, με αριθμ. 2/24078/0022/29-3-2012 (ΦΕΚ Β΄ 990) και μια διευκρινιστική εγκύκλιος με αριθμ. πρωτ. 136/588/21-5-2012 που αφορούσαν στον καθορισμό αποζημίωσης για τους ελέγχους και έδιναν οδηγίες για την καταβολή αυτής της αποζημίωσης, αλλά παρά ταύτα έκτοτε δεν έγινε τίποτα. Οι γεωτεχνικοί συνεχίζουν να εργάζονται υπερωριακά, συνεχίζουν να εισπράττουν τα τέλη από τους ιδιώτες για το κράτος και το κράτος εξακολουθεί να μην τους αποδίδει τις νόμιμες αποζημιώσεις τους (υπερωριακή εργασία και οδοιπορικά). Ειδικότερα δε για τους κτηνιάτρους που αναγκάζονται να εργαστούν νυχθημερόν στα σφαγεία κατά τις περιόδους αιχμής, η καθορισθείσα από τις ανωτέρω αποφάσεις ημερήσια αποζημίωση δεν είναι ανάλογη των ωρών απασχόλησής τους, αλλά έχει ως ανώτατο όριο τα 60,00 € μεικτά, ακόμα και αν ο δικαιούχος εργαστεί για πολλές ώρες στην εγκατάσταση.
Αναρωτιόμαστε εάν υπάρχει άραγε άλλη ομάδα εργαζομένων στην Ελλάδα που να εργάζεται εκτός κανονικού ωραρίου, τις αργίες και τις Κυριακές, που να εισπράττει χρήματα από τους ιδιώτες για αυτήν την υπερωριακή εργασία ως ανταποδοτικά τέλη, που οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους για αυτή την υπερωριακή εργασία και παρ΄ όλα αυτά τα εισπραχθέντα χρήματα ποτέ δεν φτάνουν σε αυτούς γιατί το κράτος τους τα παίρνει όλα (με ποιο δικαίωμα και με ποια νόμιμη διαδικασία;). Η ιστορία αυτή αγγίζει την σφαίρα του παραλόγου γιατί οι γεωτεχνικοί ελεγκτές – επιθεωρητές δεν ζητάνε επιδόματα και χρήματα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αλλά τα νόμιμα χρηματικά ποσά που τους πληρώνουν οι φορείς – ιδιώτες για την εργασία που προσφέρουν.
Περιμένουμε ότι η παρούσα Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΑΤ θα δώσει άμεσα λύση για την είσπραξη και απόδοση των πρόσθετων τελών στους δικαιούχους γεωτεχνικούς που είναι απλήρωτοι και συνεχίζουν να εργάζονται εδώ και 16 μήνες, ώστε να μη συνεχίζεται η παράλογη και παράνομη αυτή διαδικασία.