Παραγωγή καυσίμου υδρογόνου μέσω ηλιακής ενέργειας

  13/08/2013

«Σχεδιάσαμε κάτι που διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από άλλες μεθόδους και, για να είμαστε ειλικρινείς, κάτι που κανείς δεν θεωρούσε πιθανό έως σήμερα», υποστηρίζει ο καθηγητής Άλαν Ουέιμερ, μέλος της ερευνητικής ομάδας του αμερικανικού πανεπιστημίου. «Η διάσπαση νερού με ηλιακό φως αποτελεί το Ιερό Δισκοπότηρο μιας βιώσιμης οικονομίας υδρογόνου».Μια νέα, αποδοτικότερη τεχνική για την παραγωγή καυσίμου υδρογόνου με τη χρήση ηλιακής ενέργειας ανακάλυψαν ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Κολοράντο στο Μπόλντερ.

«Σχεδιάσαμε κάτι που διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από άλλες μεθόδους και, για να είμαστε ειλικρινείς, κάτι που κανείς δεν θεωρούσε πιθανό έως σήμερα», υποστηρίζει ο καθηγητής Άλαν Ουέιμερ, μέλος της ερευνητικής ομάδας του αμερικανικού πανεπιστημίου. «Η διάσπαση νερού με ηλιακό φως αποτελεί το Ιερό Δισκοπότηρο μιας βιώσιμης οικονομίας υδρογόνου».
Το ηλιακό-θερμικό σύστημα που ανέπτυξαν οι επιστήμονες βασίζεται στην κατασκευή μιας τεράστιας συστοιχίας κατόπτρων, που θα συσσωρεύουν το ηλιακό φως σε έναν πύργο ύψους πολλών εκατοντάδων μέτρων. Οι θερμοκρασίες θα αγγίζουν τους 1.350 βαθμούς Κελσίου και στη συνέχεια αυτή η ενέργεια θα διοχετεύεται σε έναν αντιδραστήρα με μεταλλικά οξείδια που – όταν θερμαίνονται – θα απελευθερώνουν άτομα οξυγόνου.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η δική τους μέθοδος είναι μοναδική γιατί επιτρέπει δύο χημικές αντιδράσεις στην ίδια θερμοκρασία. «Η όλη διαδικασία πυροδοτείται από το άνοιγμα ή το κλείσιμο μιας βαλβίδας νερού», εξηγεί ο αναπληρωτής καθηγητής Τσαρλς Μάσγκρεϊβ.

Όπως παραδέχονται πάντως οι ίδιοι οι επιστήμονες, κανείς δεν θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή του αντιδραστήρα τους μέσα στα επόμενα χρόνια. «Όταν η τιμή του φυσικού αερίου είναι τόσο χαμηλή, δεν υπάρχει κίνητρο για την καύση καθαρής ενέργειας», αναγνωρίζει ο Άλαν Ουέιμερ μέλος της ερευνητικής ομάδας του αμερικανικού πανεπιστημίου. «Θα πρέπει είτε να επιβληθεί σημαντική χρηματική ποινή για την απελευθέρωση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα είτε οι τιμές των ορυκτών καυσίμων να σημειώσουν πολύ μεγάλη αύξηση».

(Πηγή:Ναυτεμπορική)