Δέσμη προτάσεων του ΣΕΚ για την κτηνοτροφία

02/07/2014 

Τσίρμπας Ανδρέας
Παρεμβάσεις ώστε η κτηνοτροφία να μην αποτελεί μόνο το 25% της αγροτικής οικονομίας κατέθεσε ο ΣΕΚ.

Τις προτάσεις τους για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας υπέβαλλαν τα μέλη του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με την οποία είχαν συνάντηση την Τρίτη 1η Ιουλίου.
Από την πλευρά τους, ο υπουργός Γιώργος Καρασμάνης και ο αναπληρωτής Πάρις Κουκουλόπουλος επεσήμαναν τον πρωτεύοντα ρόλο της κτηνοτροφίας ως πυλώνα ανάπτυξης στην προσπάθεια για έξοδο από την κρίση και τη σημασία του τομέα ενόψει των αποφάσεων για τη νέα ΚΑΠ.
Ο πρόεδρος του ΣΕΚ, Π. Πεβερέτος εξέθεσε αναλυτικά την κατάσταση στον κλάδο και ζήτησε παρεμβάσεις ώστε η κτηνοτροφία να «μεγαλώσει» και να μην αποτελεί μόνο το 25% της αγροτικής οικονομίας.
Απευθυνόμενος στο νέο δίδυμο του ΥΠΑΑΤ είπε χαρακτηριστικά: «Περιμένουμε πολλά από εσάς, για τον απλό λόγο ότι ξέρετε και δεν ήρθατε για να… μάθετε στο υπουργείο, όπως άλλοι προκάτοχοί σας».
Εν συνεχεία ζήτησε στήριξη για αντιμετώπιση του υψηλού κόστους παραγωγής, ενίσχυση της ρευστότητας, περισσότερα κίνητρα για τους κτηνοτρόφους ορεινών περιοχών και παρεμβάσεις ώστε να αποφευχθεί η ιστορία της Φέτας στο... γιαούρτι και τέλος κονδύλια για την αντιμετώπιση του καταρροϊκού πυρετού και της ευλογιάς.
Ο αντιπρόεδρος του ΣΕΚ Λευτέρης Γίτσας ζήτησε στήριξη όσων κατέχουν αιγοπρόβατα και δεν παίρνουν επιδότηση, ενώ ο κ. Διδάγγελος – χοιροτρόφος έκρουσε καμπανάκι κινδύνου λέγοντας πως οι μισοί χοιροτρόφοι μόνον από τους 120.000 στο παρελθόν, έμειναν στο επάγγελμα.
Ο πρόεδρος της ΕΑΣ Ηρακλείου, Α. Στρατάκης ζήτησε συνολικές παρεμβάσεις, ενώ τέλος ο Χρήστος Μπαρλιάς πρότεινε στο ΥΠΑΑΤ να «ξανακοιτάξει» το θέμα λειτουργίας της αγοράς στο κρέας.
Αναλυτικά οι προτάσεις του ΣΕΚ για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας
Η κτηνοτροφία αποτελεί νευραλγικό τομέα της αγροτικής παραγωγής για τη χώρα, όχι μόνο για την παραγωγή των εξαιρετικά ποιοτικών προϊόντων για την κάλυψη του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας αλλά  και γιατί πολύ μεγάλο μέρος  της φυτικής παραγωγής εξαρτάται από την ύπαρξη και λειτουργία των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων.
Ωστόσο ο κλάδος αυτός αποτελεί σήμερα το  μεγάλο ασθενή  του αγροτικού μας χώρου που αντιμετωπίζει σοβαρά και σημαντικά  προβλήματα όπως:
- Έλλειμμα  στο εμπορικό αγροτικό ισοζύγιο: Το κρέας και το γαλακτοκομικά  προϊόντα  συνεχίζουν να αποτελούν  τα σημαντικότερα εισαγόμενα  αγροτικά  προϊόντα..
-  Συνεχής μείωση της παραγωγής γάλακτος και αντίστοιχες μειώσεις συμβαίνουν και σε άλλα κτηνοτροφικά προϊόντα
-  Χαμηλά ποσοστά αυτάρκειας (όπως στο βόειο, χοίρειο κρέας και το γάλα).
- Το εισόδημα των αγροτών (πενταετίας 2009-2013) μειώθηκε κατά 21%, πτώση η οποία σε απόλυτο μέγεθος αντιστοιχεί  σε απώλεια της τάξεως του 1,46 δις ευρώ περίπου
-  Υπερχρέωση κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων
-  Πολλοί συνάδελφοι κάτω από το βάρος των προβλημάτων και της δραματικής μείωσης του εισοδήματός εγκαταλείπουν το επάγγελμα
Η  κτηνοτροφία έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει ως βασικός  μοχλός ανάπτυξης και εξόδου της χώρας μας από την κρίση αρκεί να  ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα
1. Εφαρμογή της νέας ΚΑΠ 2015-2020
Α) Μεταφορά  250 εκατ. ευρώ στην κτηνοτροφία μέσω γενναίας στήριξης των βοσκοτόπων και αύξηση της ανά στρέμμα ενίσχυσης
Β) Συνδεδεμένες  Ενισχύσεις στην κτηνοτροφία
Η χώρα μας πρέπει να κάνει χρήση του μέτρου στο μέγιστο ποσοστό (8%)  συμπεριλαμβανομένου του 2% του για τις πρωτεϊνούχες καλλιέργειες. Ποσοστό 10% σημαίνει ότι ο προϋπολογισμός της συνδεδεμένης για τη χώρα μας θα ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ενίσχυση για πρωτεϊνούχες καλλιέργειες:  Με τη  δυνατότητα  παροχής, μέσω της νέας   ΚΑΠ, ενός 2% «συνδεδεμένης» πρέπει να δοθούν ισχυρά κίνητρα για την ανάπτυξη των εν λόγω καλλιεργειών προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, την επάρκεια ζωοτροφών με χαμηλό κόστος για τους κτηνοτρόφους και να αντικαταστήσουμε τους 500.000 τόνους της σόγιας που εισάγονται.  Για το σκοπό αυτό προτείνεται τα νέα κίνητρα να δοθούν κατά προτεραιότητα  στους κατά κύριο επάγγελμα  κτηνοτρόφους  με σκοπό την παραγωγή ιδιοπαραγόμενων ζωοτροφών (μηδική, τριφύλλια, βίκος, μπιζέλι  κτηνοτροφικό, ρεβίθι κτηνοτροφικό κουκιά  κτηνοτροφικά κ.α.).
Από τις μέχρι στιγμής προτεινόμενες ενισχύσεις για τα Κράτη – Μέλη για τις συνδεδεμένες ενισχύσεις σε διάφορους τομείς, ο κλάδος της κτηνοτροφίας απορροφά το 76% περίπου του συνολικού ποσού που προτείνουν τα Κράτη – Μέλη.  Ειδικότερα η βοοτροφία κρεοπαραγωγής  απορροφά το 47%, η αιγοπροβατοτροφία το 15% και το αγελαδινό γάλα και τα προϊόντα του το υπόλοιπο 14%, .
Προτείνουμε από  τα 160 εκατ.  τα 120 εκατ. να διατεθούν  για τη στήριξη της παραγωγής, της βιωσιμότητας συγκεκριμένων τομέων της κτηνοτροφίας, στρατηγικής και εθνικής σημασίας
Προτεινόμενοι τομείς για ενίσχυση
Ι) Αιγοπροβατοτροφία: Αποτελεί το σημαντικότερο κλάδο της κτηνοτροφίας από κοινωνική, εθνική αλλά και οικονομική άποψη: .
- Εξασφάλιση  απασχόλησης  σε μεγάλο αριθμό κτηνοτρόφων  (92.000 σε σύνολο 120.000)
-  Ασκείται σε μεγάλο ποσοστό στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της χώρας, δηλαδή σε εξαιρετικά δύσκολες  γεωκλιματικά συνθήκες..
- Η  χώρα μας παράγει το 30% περίπου του  παραγόμενου στην Ε.Ε πρόβειου γάλακτος και  το 11-12% της συνολικής παραγωγής αιγοπρόβειου κρέατος στην Ε.Ε. Σε ότι αφορά τις αίγες, η Ελλάδα εκτρέφει το μεγαλύτερο αριθμό ζώων. μεταξύ των 28 ΚΜ
-  Κατά το  μεγαλύτερο ποσοστό (90%)  το γάλα κατευθύνεται στην παραγωγή τυριών με κυριότερο  τη  ΦΕΤΑ (ΠΟΠ) η οποία με τις εξαγωγές   φέρνει πάνω από 200 εκ.. € στη χώρα μας.
Τα στοιχεία ΟΣΔΕ δείχνουν ότι  ένα  εκατομμύριο πρόβατα περίπου,   δεν λαμβάνουν καμία απολύτως ενίσχυση   συμπεριλαμβανομένης  και  της  εξισωτικής.
Επίσης  εκτιμάται   ότι    εκμεταλλεύσεις  με  πάνω  από  1 εκατομμύριο αιγοπρόβατα  δεν  κατέχουν  δικαιώματα αλλά δηλώνουν  βοσκότοπο  μόνο  για  να  εισπράξουν  εξισωτική.
Αυτές  οι  δυο  κατηγορίες  είναι  εκμεταλλεύσεις που  δραστηριοποιηθήκαν  μετά  το  2004  και  δεν   συμπεριελήφθησαν στη  διανομή  ενισχύσεων. Είναι  κατά  βάση  εντατικές  εκμεταλλεύσεις  οργανωμένες επιχειρηματικά  και  διαθέτουν  ζώα  υψηλών  αποδόσεων.
Το  αξιοσημείωτο  είναι  ότι  αυτά  τα  2 εκατομμύριο  ζώα  παράγουν  κατά  μέσο  όρο  τουλάχιστον  200  κιλά  γάλα/έτος. Αυτό  σημαίνει  ότι  από  τους  600.000 τόνους αιγοπρόβειου γάλακτος  που  παράγονται   οι  400.000  περίπου  δεν λαμβάνουν καμία  ενίσχυση   η  οι  μισοί  από αυτούς λαμβάνουν  μόνο  εξισωτική.
Προτεινόμενη  δαπάνη  έως  60 εκατ. ευρώ
Η εμπειρία μας από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του άρθρου 69 του Κανονισμού 1782/2003 και του άρθρου 68 του Κανονισμού 73/2009 ( πίνακας 1 & 2) έδειξε ότι τα ποιοτικά  χαρακτηριστικά του άρθρου 69 του Κανονισμού 1782/2003, τα οποία τροποποιήθηκαν με το άρθρο 68 του Κανονισμού 73/2009 είχαν καλύτερα αποτελέσματα για τον τομέα του αιγοπρόβειου γάλακτος. Γι’ αυτό προτείνεται  εκτός από τη σύνδεση με την παραγόμενη ποσότητα να ληφθούν υπόψη συγκεκριμένες ποιοτικές προδιαγραφές  που θα έχουν στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου γάλακτος ( μικροβιακό φορτίο).
ΙΙ) Γαλακτοπαραγωγός  Αγελαδοτροφία
Από το 2004 μέχρι το 2007, οι γαλακτοπαραγωγοί  ήταν επιλέξιμοι για πριμοδότηση γαλακτοπαραγωγής. Η πριμοδότηση αυτή χορηγήθηκε ανά ημερολογιακό έτος, ανά εκμετάλλευση και ανά τόνο ατομικής ποσότητας αναφοράς που  ήταν επιλέξιμος για πριμοδότηση και διαθέσιμος στην εκμετάλλευση.
Η κατάσταση  το 2006
- Αγελάδες  γαλακτοπαραγωγής: 110.ΟΟΟ
- Παραγόμενο  γάλα:   700.000 τόνοι
-  Συνδεδεμένη  ενίσχυση:   24  ευρώ/τόνο γάλακτος
-  Ετήσια  συνολική  ενίσχυση  αγελαδοτροφίας  γαλακτοπαραγωγής:   17 περίπου  εκατομμύρια  ευρώ, δηλαδή  ενίσχυση  κατά  αγελάδα:     150  ευρώ περίπου.
Σήμερα

Εκτρέφονται  85.000  αγελάδες  και  παράγονται  630.000 τόνοι γάλακτος 
Το 2015 η γαλακτοπαραγωγός αγελαδοτροφία δεν μπορεί  να  δηλώνει  βοσκότοπο  για να  συνεχίσει  να  ενισχύεται.

Προτείνεται :
Ενίσχυση 24 ευρώ /τόνο παραγόμενου γάλακτος ή 180 ευρώ/αγελάδα
(630.000 τόνοι  γάλακτος   Χ  24 ευρώ/τόνο  =15.120.000 ευρώ) ή (85.000 αγελάδες Χ  180 ευρώ/αγελάδα  =15.300.000 ευρώ)
Προτεινόμενη  μέγιστη  δαπάνη  18  εκατ.  ευρώ, συμπεριλαμβανομένης  και της  δαπάνης    2.000.000 ευρώ σπέρματος .
ΙΙΙ) . Θηλάζουσες αγελάδες ( κρεοπαραγωγή)
Σε ότι αφορά τις  θηλάζουσες αγελάδες αυτές  στηρίζονται   από  ενισχύσεις μέσω της χρήσης βοσκότοπου.
Προτείνεται
-  Ενίσχυση :300 ευρώ ανά μοσχίδα ηλικίας άνω των 16 μηνών  με κατεύθυνση  την αναπαραγωγή
-  Ενίσχυση 250 ευρώ  ανά παραγόμενο  μοσχάρι ( αρσενικό  και θηλυκό) ηλικίας τουλάχιστον 12 μηνών και βάρους άνω των 300 κιλών που οδηγείται  σε σφαγή 
Ειδική ενίσχυση 200 ευρώ ανά  αγελάδα ελληνικών  φυλών ( κόκκινη και ξανθιά)  που είναι καταγεγραμμένες στα γενεαλογικά βιβλία  έως σήμερα
IV)  Πάχυνση βοοειδών
Ο  κλάδος  αυτός  είναι  πάρα  πολύ  σημαντικός  διότι  συμβάλει  σημαντικά  στην  απασχόληση  μεγάλου  αριθμού  κτηνοτρόφων, εργαζομένων στα κατά τόπους σφαγεία  της  χώρα  μας και στους χώρους διακίνησης  ζωοτροφών  και  άλλων  εφοδίων, επιστημόνων  όπως  κτηνίατροι   ζωοτέχνες  κ.α  αλλά  και  κρατικά έσοδα  μέσω των   φόρων  υπέρ  του  ελληνικού  δημοσίου.
Παράλληλα  αν  εκλείψει  αυτός ο  κλάδος  δυστυχώς  θα  αντικατασταθεί  από  εισαγόμενα  κρέατα  γεγονός που  δεν  δημιουργεί  προστιθέμενη  αξία  στην  ελληνική  οικονομία  και  δυσχεραίνει  ακόμη  περισσότερο   το  ελλειμματικό  εμπορικό  ισοζύγιο  αγροτικών  προϊόντων.

Ενίσχυση  βοοειδών ελληνικής παραγωγής και εκτροφής   280 €/ ζώο  που σφάζονται άνω των 24 μηνών.
Όσον αφορά τα εισαγόμενα μοσχάρια  που εκτρέφονται τουλάχιστον 5 μήνες στη χώρα μας  ( 80.000-85.000 μοσχάρια ) προτείνεται ενίσχυση έως 150 ευρώ ανά ζώο.
Προτεινόμενη δαπάνη  20 εκατομμύρια  ευρώ
2. Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης : Χοιροτροφία
Η χοιροτροφία στην Ελλάδα θεωρείται από τους σημαντικούς  κλάδους της Αγροτικής Οικονομίας. με  συμμετοχή  στην Ακαθάριστη Αξία Ζωικής Παραγωγής,  18 % περίπου.
Ωστόσο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι πολλά εξαιτίας κυρίως  του  υψηλού κόστους παραγωγής, της  έλλειψης ρευστότητας,  της αδυναμίας των χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων  να αντεπεξέλθουν στις δανειακές τους υποχρεώσεις καθώς  και των σημαντικών ελλείψεων σε θέματα ελέγχου στις εισαγωγές (ελληνοποιήσεις).
Η  προσαρμογή των εκμεταλλεύσεων  στους νέους κανόνες ευζωίας της Ε.Ε.  (ομαδική στέγαση χοιρομητέρων) απαιτεί υψηλά κεφάλαια. Γι αυτό είναι επιβεβλημένο να χρηματοδοτηθούν  οι χοιροτροφικές εκμεταλλεύσεις  μέσω στοχευμένων,  ευέλικτων  προγραμμάτων  σχεδίων βελτίωσης  με γρήγορες διαδικασίες ( Fast track)  χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια.
3. Πτηνοτροφία:  O κλάδος  αυτός έχει έντονη συμβολή  στην αγροτική οικονομία. καθότι μεταξύ άλλων :
-Στηρίζει την οικονομική και κοινωνική πρόοδο ιδιαίτερα των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών  της χώρας μας.
-Εξασφαλίζει θέσεις εργασίας  και δημιουργεί. συνεχώς  νέες τεχνολογίες
-Καλύπτει  με υψηλά ποσοστά αυτάρκειας τις ανάγκες της  εγχώριας κατανάλωσης σε πτηνοτροφικά προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Προτείνεται να ενισχυθούν  μέσω της νέας ΚΑΠ οι πτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις που βρίσκονται σε φθίνουσες περιοχές.
4. Φορολόγηση αγροτών - κτηνοτρόφων  : Οι φόροι των  κτηνοτρόφων και αγροτών την πενταετία 2009-2013 αυξήθηκαν 150% και πλέον και   από 181,8 εκατ. ευρώ το 2009 ανήλθαν σε 455 εκατ. ευρώ το 2013 Ο διπλασιασμός  ιδιαίτερα  του συντελεστή φορολόγησης 13% από 5%-8% είναι δυσβάσταχτος για τον κτηνοτρόφο
Τελειωτικό χτύπημα στον αγροτικό κόσμο αποτελεί η άγρια φορολόγηση του αγροτικού εισοδήματος από το πρώτο ευρώ, το χαράτσι στα αγροτεμάχια και η υποχρέωση τήρησης βιβλίων εσόδων εξόδων από την πλειοψηφία των αγροτών.
Δεν είμαστε αντίθετοι με τη φορολόγηση  εφόσον αυτή γίνεται σε δίκαιη βάση
Προτείνουμε
-  Το φορολογικό των αγροτών και κτηνοτρόφων  να τεθεί σε νέα βάση ώστε να είναι  δίκαιο και να μπορεί να διατηρήσει βιώσιμη την  εκμετάλλευση.
- Αφορολόγητο όριο αγροτών- κτηνοτρόφων τουλάχιστον μέχρι 9.000 ευρώ
-  Σε ότι  αφορά  τους αγρότες – κτηνοτρόφους   που υποχρεούνται να τηρούν βιβλία  εσόδων εξόδων να  λαμβάνονται υπόψη ποσά επιδοτήσεων  άνω των 10.000 ευρώ
- Επαναφορά του συντελεστή φορολόγησης στο 5% για τη ζωική παραγωγή  όπως ίσχυε πριν
-  Κατάργηση του χαρατσιού σε χωράφια και βοσκότοπους
5. Μέτρα για την ανταγωνιστικότητα της κτηνοτροφίας
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής κτηνοτροφίας, είναι το υψηλό κόστος παραγωγής, γεγονός που επηρεάζει τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα του κλάδου, ενώ τη μεγαλύτερη επίδραση στον καθορισμό του συνολικού κόστους έχουν  το κόστος των ζωοτροφών ( 70% περίπου του συνολικού  κόστους  λειτουργίας της κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης)  και το κόστος της ενέργειας (αποτελεί το 27% του συνολικού κόστους αγροτικής παραγωγής) .

Προτεινόμενα μέτρα
-  Για τις ζωοτροφές, στόχος πρέπει να είναι η εγχώρια παραγωγή ζωοτροφών και ιδιαίτερα πρωτεϊνούχων καλλιεργειών  , μέσω  της "συνδεδεμένης" ενίσχυσης  και με παροχή ισχυρών  κινήτρων  στους κατά κύριο επάγγελμα κτηνοτρόφους  για την ανάπτυξη των εν λόγω καλλιεργειών
-  Βοσκότοποι − Ρύθμιση της βοσκής (Νόμος 4264/2014 άρθρο 103)  επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση της διάταξης.
-  Να δοθούν  κίνητρα φορολογικά στους μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες,  ώστε να ενοικιάζουν  τη γη  τους για χρήση κτηνοτροφική έναντι συγκεκριμένου χαμηλού ενοικίου ή να την πωλούν. Να λάβετε υπόψη ότι  στην Ελλάδα η γη  κατά μεγάλο ποσοστό δεν ανήκει στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες - κτηνοτρόφους  αλλά σε μικρούς παραγωγούς ή ιδιώτες οι οποίοι  δεν είναι πρόθυμοι πάντα να προχωρήσουν σε ενοικίαση των κατεχόμενων εκτάσεων στους κτηνοτρόφους.
- Γενναία επιδότηση των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων για την αγορά και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών,  ώστε  να μειώσουμε σημαντικά  το ενεργειακό κόστος
-  Αύξηση της  παραγωγικότητας των εκτρεφόμενων ζώων με τη στήριξη της Γενετικής βελτίωσης, την αξιοποίηση των ζωικών γενετικών πόρων της χώρας, την ενίσχυση των Κέντρων Γενετικής Βελτίωσης,  έτσι ώστε και  να διατηρήσουμε τις ελληνικές φυλές ζώων που χάνονται αλλά και να τις βελτιώσουμε..
- Συνεργατισμός - Συνεταιριστικές Οργανώσεις:  Είναι απαραίτητη η οργάνωση των κτηνοτρόφων  κάτω από την ομπρέλα διαφόρων μορφών συνεργατισμού με κυριότερη αυτή των συνεταιρισμών. Πρώτα από όλα  ο   νόμος  4015/2011 για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς χρειάζεται τροποποίηση γιατί όχι μόνο  δεν μπορεί να υλοποιηθεί αλλά, αλλά έχει δημιουργήσει πολλά δεινά στο συνεταιριστικό κίνημα.
-Να δοθούν κίνητρα για τη σύσταση οργάνωση και λειτουργία των οργανώσεων παραγωγών  γάλακτος στα πλαίσια  του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου  (ΚΥΑ ΦΕΚ 2226/Β/10-9-2013)
- Δημιουργία εργαλείου χρηματοδότησης των αγροτών και κτηνοτρόφων, με άνοιγμα γραμμής χρηματοδότησης από την Τράπεζα Πειραιώς ή και την Τράπεζα ειδικού σκοπού (νέα Αγροτική Τράπεζα) για τη χρηματοδότηση των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων με χαμηλό επιτόκιο, όπως έχουν οι περισσότερες χώρες στην Ευρώπη
6. Υπερχρέωση των κτηνοτρόφων
Η πλειονότητα των κτηνοτρόφων βρίσκεται σε πλήρη απόγνωση  αφού αποστέλλονται για είσπραξη στο Δημόσιο Ταμείο οφειλές τους  από παλαιά εγγυημένα  από το ελληνικό δημόσιο δάνεια  αλλά και από κόκκινα δάνεια της πρώην ΑΤΕ,  με ότι αυτό συνεπάγεται (πρόστιμα, κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, ποινικές ευθύνες, σύρσιμο ενώπιον δικαστηρίων).
Ζητήσαμε πολλάκις την άμεση ανάκληση όλων των εγγυημένων από το ελληνικό δημόσιο δάνειων  αλλά και των κόκκινων  δάνειων  της πρώην ΑΤΕ  που στέλνονται για είσπραξη στο Δημόσιο Ταμείο.
Ζητάμε για άλλη μια φορά από την Κυβέρνηση να σταματήσει το κυνήγι στους κτηνοτρόφους και να προχωρήσει σε:
- Άμεση ανάκληση όλων  των   εγγυημένων από το  Ελληνικό Δημόσιο  δανείων και των  κόκκινων δανείων  της  πρώην  ΑΤΕ  που έχουν σταλεί και στέλνονται για είσπραξη στο Δημόσιο Ταμείο.
-  Ακολούθως ρύθμιση των  εγγυημένων από το  Ελληνικό Δημόσιο   δανείων και των κόκκινων δανείων  της  πρώην  ΑΤΕ  για 20 χρόνια με χαμηλό επιτόκιο και 3ετή περίοδο χάριτος.
-  Για τα υπόλοιπα δάνεια ζητάμε κούρεμα του 50% του κεφαλαίου και διαγραφή του συνόλου των τόκων (υπερημερίας και συμβατικών). Αποπληρωμή του υπολοίπου 50% σε τουλάχιστον 20 χρόνια με  χαμηλό επιτόκιο. Τα 3 πρώτα χρόνια πληρωμή μόνο των τόκων.
7. Επαρκή χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση των ζημιών που προκλήθηκαν στην αιγοπροβατοτροφία από την νόσο της  ευλογιάς  σε Θράκη και Μακεδονία και από τον  καταρροϊκό πυρετό σε Δωδεκάνησα και πρόσφατα στην Πελοπόννησο.
Το πρόβλημα που προκύπτει από την εμφάνιση του καταρροϊκού πυρετού είναι πάρα πολύ σοβαρό και αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα  υπάρχει κίνδυνος εξάπλωσης  της νόσου σε όλη την Πελοπόννησο. Για το λόγο αυτό   ζητάμε  να δοθεί προτεραιότητα   τόσο όσον αφορά τη λήψη μέτρων εντομοπροστασίας όσο και για την αποζημίωση των κτηνοτρόφων.
8. Συμμετοχή ΣΕΚ στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΓΟ- ΔΗΜΗΤΡΑ
Ο ΣΕΚ είναι Φορέας που εκπροσωπεί όλους τους κλάδους της επιχειρηματικότητας κτηνοτροφίας,  (βοοτροφία, αιγοπροβατοτροφία, χοιροτροφία, πτηνοτροφία) και πάνω από 90.000 κτηνοτρόφους.
Στα πλαίσια αυτά  είναι απαραίτητο, ως εκπρόσωπος όλων των  κτηνοτρόφων  ο ΣΕΚ  να συμμετέχει στο ΔΣ του Οργανισμού  όπως συμμετείχε και στο ΔΣ  του ΕΛΟΓΑΚ   και λαμβάνοντας υπόψη ότι συμμετέχουμε μέσω των εισφορών μας   στον προϋπολογισμό  του ΕΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ
9. Φρέσκο γάλα:  Ζητάμε την επαναφορά  του όρου φρέσκο και τον  καθορισμό   της διάρκειας ζωής του φρέσκου  γάλακτος στις 5 ημέρες
Δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν  απόλυτα οι φόβοι και οι προειδοποιήσεις μας  ότι η αύξηση  της ζωής του φρέσκου γάλακτος πέραν των 5 ημερών  θα  αποτελέσει πλήγμα  για την ελληνική αγελαδοτροφία. Ήδη   οι  γαλακτοβιομηχανίες  έριξαν  τις τιμές παραγωγού κατά  4 λεπτά το κιλό  και μάλιστα αναδρομικά. Σε ότι αφορά τον καταναλωτή οι τιμές στο ράφι  όχι μόνο δεν μειώθηκαν αλλά σε αρκετούς κωδικούς αυξήθηκαν και παράλληλα αυξήθηκαν και οι εισαγωγές γάλακτος
10. Γιαούρτι:  Ζητάμε να μην αλλάξουν οι  ισχύοντες στον ΚΤΠ προδιαγραφές  παρασκευής γιαουρτιού τόσο ως προς την πρώτη ύλη (νωπό γάλα)   όσο και ως προς  τον τρόπο παρασκευής του, στα οποία άλλωστε  οικοδομήθηκε  το   brand name, η ιδιαιτερότητά του  και η σαφής διαφοροποίησή του από τους ανταγωνιστές του.
11. Φέτα: Ζητάμε την προστασία της Φέτας  σε όλες  τις  συμφωνίες  ελεύθερου εμπορίου  που συνάπτει  η  Ε.Ε.  με τρίτες χώρες και ιδιαίτερα με τον Καναδά 
Επιπλέον πρέπει να δημιουργηθεί ελεγκτικός μηχανισμός στην Ε.Ε. για την τήρηση των  όρων του κανονισμού 1151/2012  όσον αφορά  την προστασία των προϊόντων ΠΟΠ-ΠΓΕ διότι ευρωπαϊκές εταιρείες κυκλοφορούν με την ετικέτα «φέτα» ψευδεπίγραφα προϊόντα  εκτός Ε.Ε.




 Πηγή: www.agronews.gr