O Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Συντονιστικής Γιάννης Παναγής για τα συμβάντα στο Μαξίμου και την μη συμμετοχή του στην συζήτηση με την κυβέρνηση

23/2/2016

O Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Συντονιστικής Γιάννης Παναγής για τα συμβάντα στο Μαξίμου και την μη συμμετοχή του στην συζήτηση με την κυβέρνηση Αποκαλυπτικός ήταν σε δηλώσεις του στον ΑγροΤύπο ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Συντονιστικής Επιτροπής Αγροτών - Κτηνοτρόφων - Αλιέων για τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν πριν αλλά και κατά την προσέλευση των εκπροσώπων των αγροτών στο Μέγαρο Μαξίμου και είχαν ως αποτέλεσμα την μη συμμετοχή των μελών της Πανελλήνιας Συντονιστικής στο τραπέζι του διαλόγου με την κυβέρνηση. Ο κ. Παναγής κατηγόρησε την κυβέρνηση για αντιδημοκρατική συμπεριφορά
και μεθοδεύσεις που όπως ανέφερε είχαν σκοπό να μην υπάρξει η εκπροσώπηση που θα έπρεπε από πλευράς Συντονιστικής, ενώ αναφέρθηκε και στις κυβερνητικές διαρροές που φωτογράφιζαν το πρόσωπό του, συνδέοντάς τον με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, τονίζοντας ότι κανείς δεν προσήλθε από πλευράς κυβέρνησης να υποστηρίξει επώνυμα αυτούς τους ισχυρισμούς.
Κε Παναγή η χθεσινή συνάντηση μεταξύ αγροτών  - κυβέρνησης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και επεισοδιακή, ειδικά σε ό,τι αφορά στην μη συμμετοχή σας. Τι συνέβη τελικά;
Εμείς βγήκαμε και καταγγείλαμε, και κατήγγειλα εγώ προσωπικά χειραγώγηση καθώς και καταστρατήγηση της δημοκρατικής έκφρασης και εκπροσώπησης των αγροτών. Εδώ και τρεις ημέρες υπήρχε ένα παρασκήνιο με τις περιβόητες λίστες όπου ζητούσαν επιλεκτικά άτομα από αυτές τις λίστες οι κύριοι του Μαξίμου. Πάνε για ακόμα μια φορά με ευτελείς προφάσεις και βάζουν βέτο την τελευταία στιγμή μολονότι κάναμε αγώνα όλο αυτό τον καιρό, ο επικεφαλής αυτού του αγώνα να μην συμμετάσχει για ευνόητους λόγους. Προσωπικά δεν θα καθόμουν να «παίζω κούκλες» εκεί. Μας έλεγαν «βάλτε κάποιον άλλο, να μην είσαι εσύ»…είδατε και τις δηλώσεις που έκανα και χθες, είναι δυνατόν να πάνε οι στρατιώτες χωρίς τον στρατηγό; Την Κυριακή το βράδυ κάναμε την συνέλευσή μας, βγάλαμε μια οκταμελή επιτροπή, όπου μετά μόλις την πήραν είπαν «όχι, να γίνουν τρία τα άτομα». Με το ζόρι κάντα 4, με φασαρίες κάντα 5 και μέχρι να πάμε στο Μαξίμου έκαναν τα πάντα για να μην μπω εγώ. Τα ονόματα που δόθηκαν από εμάς ήταν 5 και το βέτο που υπήρξε ήταν να μην μπει ο Παναγής, εννοείται ότι τα παιδιά πηγαίνοντας μου είπαν ότι δεν υπήρχε περίπτωση να συμμετάσχουν εάν δεν γινόμουν δεκτός και εγώ. «Εσύ είσαι ο επικεφαλής, έκανες όλη την δουλειά και θα πάμε χωρίς εσένα ακέφαλοι;», μου είπαν. Εμείς είμαστε μια γροθιά.  Τι περισσότερο να πω, όταν δημιουργείς και χρησιμοποιείς ως κριτήρια κάποια ευτελή προσχήματα. Δεν ήμουν ποτέ κομματικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ.

Φερόμενοι κύκλοι της κυβέρνησης σας φωτογράφισαν κάνοντας αναφορές για την συμμετοχή σας στην ΕΒΖ. Τι απαντάτε επ’ αυτού;

Μετά από 25 ημέρες κατάληψη πέρσι στα κεντρικά της ΕΒΖ, καθώς τυγχάνω κι εγώ ένας εκ των μεγαλύτερων τευτλοπαραγωγών στις Σέρρες, ήμουν απλήρωτος, κατεβάσαμε τον κ. Σαμαρά, πήραμε το 60% συνεχίστηκε η κινητοποίηση με τον κ. Λαφαζάνη που καλή του ώρα έβγαλε την ΠΝΠ και έτσι έχουμε και τευτλοκαλλιέργεια και ζάχαρη. Βγάλαμε λοιπόν και πήραμε και το υπόλοιπο 40%, καταφέραμε να βγει η ΠΝΠ, έμεινε όρθια η ζάχαρη και μου ζήτησε τότε ο κ. Λαφαζάνης , τονίζω ότι μου ζήτησε και δεν το ζήτησα εγώ, να βοηθήσω στο Δ.Σ της ζάχαρης. Αυτά τα πράγματα που πρέπει να τα επικροτούμε, να μετέχουν δηλαδή αγρότες σε αυτά τα «μαγαζιά» να το πω λαϊκά, άνθρωποι αγρότες που πρωτίστως θα πρέπει να έχουν λόγο, αυτό το λοιδορούμε; Όταν μπήκα λοιπόν τότε το είχα πράξει με δύο προαπαιτούμενα που είχα θέσει: Πρώτον είχα πει στον τότε Υπουργό ότι κομματικό στέλεχος δεν υπήρξα και ούτε πρόκειται να γίνω, οπότε αν θέλετε κάτι τέτοιο καλύτερα να το αναζητήσετε αλλού. Τότε ο κ. Λαφαζάνης απάντησε: «σου είπα κάτι τέτοιο;». Δεύτερον είχε πει να μπω αμισθί όπως και έγινε, όλα αυτά τα έχω βγάλει στην δημοσιότητα. Κάποτε γυρνούσαν με βεβαιώσεις κοινωνικών φρονημάτων, τώρα μας κατάντησαν να μιλάμε για βεβαιώσεις οικονομικών φρονημάτων. Αυτό έπαψε να υφίσταται από τον Δεκέμβρη και μετά και αυτό το χρησιμοποιούσαν ότι «ξέρεις τι, αυτό είναι ασυμβίβαστο». Τι ασυμβίβαστο, για τα λεφτά που μου δίνουν; Για το δημόσιο χαρακτήρα της δουλειάς μου που έχω; Που δεν υπάρχει; Για τι; Όλα αυτά όπως καταλαβαίνεις είναι ευτελή προσχήματα. Σήμερα μίλησα στο Μega και μου είπαν ότι προσπαθούσαν να βρουν απεγνωσμένα κάποιον από το Μαξίμου για τις καταγγελίες που είχαν κάνει και δεν υπήρχε κανείς.  Αυτές οι συμπεριφορές παραπέμπουν σε άλλα καθεστώτα. Είναι ξεκάθαρο ότι κάποιοι με φοβούνται. Εάν ήμουν παρών στην συζήτηση γνωρίζουν όλοι ότι δε θα ανεχόμουν να βρίσκεται η μπάλα στην εξέδρα από την στιγμή που την έχω κατεβάσει στο γήπεδο. Τι να καθίσω και να μιλήσω, για περίοδο χάριτος και προσαρμογής; Ξέρετε ότι φτάσαμε πολύ πίσω, ακόμα και από εκεί που είμασταν αρχικώς, με το αφορολόγητο των 9.500 που είπαν; Εμείς στις εκτατικέ, χάνοντας ακόμη και το αφορολόγητο των 12.000, ξέρετε τι σημαίνει αυτό; όλεθρος. Εμείς έχουμε ένα τεράστιο κόστος με πολύ χαμηλές εμπορικές αξίες και να ξέρετε ότι οι ενισχύσεις είναι αυτές που κρατάνε τον οποιονδήποτε όρθιο.
Χθες συναντηθήκατε και με τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Τι προέκυψε από αυτές τις συναντήσεις;
Χθες είχαμε μια πολύ ουσιαστική συζήτηση με τα κόμματα της αντιπολίτευσης και με τον κ. Μητσοτάκη και με το ΠΑΣΟΚ και πρέπει να πω ειδικά για το ΠΑΣΟΚ ότι παρουσιάστηκε πανέτοιμο στην συζήτηση με κοστολογημένες θέσεις και αποδέχθηκαν με δική τους επίσημη θέση τις προτάσεις μας. Όσο για την Νέα Δημοκρατία δεσμεύθηκαν ότι την Παρασκευή θα μας απαντήσουν με κοστολογημένες προτάσεις. Επίσης σήμερα θα υπάρξει συνάντηση αντιπροσωπείας μας με τους κ.κ Καμένο και Λεβέντη, ενώ δεν έχει ακόμα καθοριστεί χρόνος συνάντησης με το Ποτάμι.

πηγη:www.agrotypos.gr