Εγκρίθηκαν νέα προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων από την Commission

22.04.2015


Εγκρίθηκαν νέα προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων από την Commission
Σε 41 νέα προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων στην ΕΕ και στις αγορές τρίτων χωρών, προχώρησε στις 21 Απριλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι αξίας130 εκατομμυρίων €, το ήμισυ εκ των οποίων προέρχεται από κονδύλια της ΕΕ. και η διάρκειά τους είναι 3 χρόνια.

 
Από το σύνολο των προγραμμάτων επτά αντιστοιχούν σε ελληνικές συνεταιριστικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις και αφορούν βιολογικά προϊόντα, ελαιόλαδο, φρούτα και λαχανικά και ακτινίδια, ύψους 25,4 εκατ. ευρώ, ως εξής:
 
Κράτη
Οργάνωσεις
Προϊόν
Αγορές-στόχοι
Έτη
Προϋπολογισμός
Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση
Ελλάδα, Βουλγαρία
ΑΣΟΠ, BNHU
νωπά οπωρ/κά
Γερμανία
1
434.753
217.376
Ελλάδα, Κύπρος, Ρουμανία
ΔΕΛΚΟΦ, Παναγροτικός, ROMCONSERV
ελαιόλαδο, ελιές, επεξεργασμένα οπωρ/κά
Αζερμπαϊτζάν, Λευκορωσία, Ρωσία, Κίνα
3
6.508.729
964.412
Ελλάδα (1)
Ένωση Βιοκαλλιεργητών
Βιολογικά
Γερμανία, Μεγ. Βρετανία
3
2.943.122
1.471.561
Ελλάδα (2)
Κοινοπραξία Ο.Π. Ημαθίας
νωπά οπωρ/κά
Μ. Ανατολή
3
4.634.058
2.317.029
Ελλάδα (3)
ΣΕΒΙΤΕΛ
ελαιόλαδο, ελιές
Αλβανία, Αυστραλία, Νορβηγία, Βόρ. Αμερική
2
7.206.427
3.603.213
Ελλάδα (4)
ΕΚΕΠΕ
ελαιόλαδο, ελιές
Κίνα, Ρωσία, Ελβετία, Λατ. Αμερική, Σερβία
2
4.717.342
2.358.671
Ελλάδα (5)
Κοινοπραξία Ο.Π. σπαραγγιών (Νέστος, Nespar, Αλκυών, ΓΟΥΣΤΕΡΑ)
νωπά οπωρ/κά
Κίνα, Αμερική
3
3.009.624
1.504.812
Ελλάδα (6)
Κοινοπραξία Ο.Π. ακτινιδίων
νωπά οπωρ/κά
Αφρική, Μ. Ανατολή, Λευκορωσία, Ουκρανία
3
2.857.000
1.428.500
 
Σχολιάζοντας τα νέα αυτά προγράμματα, ο Επίτροπος Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου, Phil Hogan, δήλωσε: «Η προώθηση γεωργικών προϊόντων διατροφής της ΕΕ στις παγκόσμιες αγορές είναι μια ισχυρή και δυναμική απάντηση στην ρωσική απαγόρευση. Η αύξηση της χρηματοδότησης για τα μέτρα προώθησης θα συνεχίσει να συμβάλει στην επιτυχία της αύξησης των εξαγωγών προϊόντων υψηλής ποιότητας γεωργικών ειδών διατροφής της ΕΕ στην παγκόσμια αγορά».
 
Τα επιλεγμένα προγράμματα, από 18 διαφορετικά κράτη μέλη, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών προϊόντων, όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα, προϊόντα ποιότητας (ΠΟΠ, ΠΓΕ και ΕΠΠΕ), βιολογικά προϊόντα, το ελαιόλαδο, το κρέας, καθώς και ο συνδυασμός διαφορετικών κατηγοριών προϊόντων. Μερικά από αυτά τα 17 προγράμματα στοχεύουν στην εσωτερική αγορά της ΕΕ και άλλα έχουν 24 αγορές-στόχους σε τρίτες χώρες. Αυτή είναι μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο κύμα των προγραμμάτων, όπου σχεδόν τα δύο τρίτα των συστημάτων απευθύνονται στην εσωτερική αγορά. Αυτό είναι πιο πιθανό να οφείλεται στα επιπλέον 30 εκατομμύρια ευρώ που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το περασμένο έτος στον απόηχο της ρωσικής απαγόρευσης, ως μέτρο για να βοηθήσει στην εξεύρεση εναλλακτικών αγορών. Παρά τους περιορισμούς που επιβάλλονται μονομερώς από τη Ρωσική Ομοσπονδία, οι συνολικές εξαγωγές γεωργικών προϊόντων διατροφής της ΕΕ σε τρίτες χώρες αυξήθηκαν κατά 2% σε αξία την περίοδο Αυγούστου-Δεκέμβρη του 2014 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
 
Τρίτες χώρες και περιφέρειες που καλύπτονται είναι: Μέση Ανατολή, Βόρεια Αμερική, Νοτιοανατολική Ασία, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Αφρική, Ρωσία, Λευκορωσία, Καζακστάν, Αυστραλία και Νορβηγία. Επιπλέον, πέντε από τα εγκεκριμένα προγράμματα είναι τα λεγόμενα διακρατικά, που περιλαμβάνουν κοινές εκστρατείες προώθησης οργανώσεων από διαφορετικά κράτη μέλη.
 

πηγη:www.paseges.gr